8020 alan yritystä valmiina töihin
Kotisivut, verkkokaupat, logon suunnittelu ja paljon muuta...

The Grid haluaa korvata kotisivujen tekijät tekoälyllä

Hyvältä näyttävän kotisivun suunnittelu ei ole koskaan ollut helppoa  ja vaikka monet palvelut lupaavat tarjoavansa työkalut näyttävän sivuston rakentamiseen ilman koodaamista, niiden rajat tulevat nopeasti vastaan, jos haluat rakentaa vähänkään kehittyneemmän sivuston. The Grid lupaa ratkaisevansa ongelman uudella tavalla – käyttämällä tekoälyä sivuston suunnitteluun, tekemällä sen sisältösi ja tavoitteesi mukaisesti (enemmän asiakkaita, enemmän myyntiä, enemmän seuraajia, jne.).

Yrityksen tavoite saattaa kuulostaa toiveajattelulta, mutta sen nostama 3,1 miljoonan dollarin rahoituskierros ja perustajien ansioluettelot luovat uskottavuutta. Yksi heistä, Brian Axe, on entinen Google AdSense Director of Products.

The Grid

Grid tiimi kertoo, että käyttäjien tarvitsee ainoastaan ladata palveluun kuvat ja teksti, jonka jälkeen palvelu analysoi sisällön ja luo responsiivisen sivuston muutamassa minuutissa. Grid analysoi kuvat siten, että niiden yhteydessä esitetty teksti on helposti luettavaa ja rajaa kuvat käyttäen kasvojentunnistus teknologiaa. Lisäksi se automaattisesti valitsee parhaiten sopivan värisävyn sivustolle.

Palvelu on vielä kehitysvaiheessa, mutta sen alku näyttää lupaavalta. Nähtäväksi kuitenkin jää millainen valmis palvelu tulee olemaan ja kuinka toimivia sekä personaallisia kotisivuja se tuottaa. Mitä sinä olet mieltä? Voiko tällainen teknologia koskaan korvata alan ammattilaisia kotisivujen suunnittelussa? Kerro mielipiteesi kommenteissa.

 

1 Comment
  1. Mielenkiintoinen palvelu, jonka kehitystä tulen seuraamaan. Työkalu on mielestäni osa samaa jatkumoa, jota helppokäyttöiset sisällönhallintajärjestelmät ja kotisivugeneraattorit ovat vieneet eteenpäin. Lopputulos on selkeä: yhä useampi toimija kykenee tuottamaan näyttävät ja toimivat perussivut helposti.

    Uskallan kuitenkin väittää, ettei tämäkään automaatio johda verkkosivusuunnittelijoiden massatyöttömyyteen. Fokus siirtyy vain yhä enemmän houkuttelevan sisällön tuottamiseen sekä verkkosivujen ja yrityksen liiketoiminnan luontevaan yhdistämiseen, sitä se on jo tehnyt pidemmän aikaa.